Rabu, 2 Mac 2011

My SUPERHERO..!!!! anda ada?

dimulakan dengan BISMILLAHIRRAMANIRRAHIM....


ok, hari ini, meme nak kongsikan sedikit pada sapa2 yang sudi membaca or view blog meme nih pasal SUPERHERO yang sentiasa menjadi pujaan meme...means antara pujaan2 hati yang tak pernah hilang dari ingatan! (wah!) ..SUPERhero meme tidak la jenis yang memakai *ehem2* di luar...atau bertopeng...tapi SUPERHERO yang meme nak ceritakan di sini adalah SUPERHERO yang benar2 mampu mengoncang dunia! wah...(world gitu!! opssss...bukan mawi ok~)

my 1st top Ranking SUPERHERO :
[1]

TUN DR.MAHATHIR MOHAMMAD

beliau sememangnya ONE IN A MILLION and the best ever PRIME MINISTER that i have know. ya, meme AMAT yakin dengan kenyataan tersebut tanpa sebarang keraguan (wah...!! semangat gitu) . kenapa DR M? lihat sahaja apa yang telah beliau telah sumbangkan kepada rakya MALAysia merangkumi ekonomi, politik dan sosial. beliau berjaya meletakkan MALAYSIA setaraf dengan negara-negara maju yang lain. pemikiran dan tindakan yang diambil sememangnya berdasarkan masa hadapan, nun jauh ke hadapan yang kadang-kadang masyarakat pada ketika itu tidak pernah pun terfikir akan rasionalnya.bagi meme...tiada siapa yang mampu menggantikan satu-satunya SUPERHERO kesayangan meme dan tentunya juga superhero seluruh rakyat MALAYSIA ini...HE's THE BEST...!!!! 

[2]

MAHATMA GANDHI

ya, antara superhero yang sehingga kini melekat di kepala meme..since tingakatan 6 rendah..hehehe..dont know why...so proud with GANDHI...meme pernah tonton satu movie yang jalan ceritanya mengisahkan tentang latar belakang kehidupan beliau..(meme layan movie tu dengan penuh FOKUS and sampai habis--- dalam kelas sejarah la masa tu..CIKGU CHONG..ngee) he is full of spirit!!! memang salute la dengan semangat yang ada dalam diri beliau dan sentiasa rendah diri dalam apa juga keadaan sekalipun..beliau merupakan tokoh yang berasal daripada INDIA

[3]
PARK CHUNG HEE

hooo..satu lagi SUPERHERO yang meme amat kagum sekali adalah presiden ketiga REPublik OF KOREa...iaiti PARK CHUNG HEE (PCH). sebab apa? sebab beliau berjaya memajukan negara tersebut yang pada asalnya antara negara yang termiskin pada tahun 1960an..(akibat KOREAN WAR dan keruntuhan kerajaan yang sebelumnya)..walaupun masyarakat banyak yang menderita semasa pentadbiran regime PCH..tapi semua itu beliau lakukan adalah demi kejayaan masa hadapan. pengaruh yang ada pada PCH telah menjadikan KOREA SELATAN hari ini semakin gah di mata dunia!




******************
ok, sebenarnya ramai lagi yang di luar sana sehebat superhero yang meme senaraikan ini juga masih ramai juga yang meme kagumi.tapi ini adalah senarai pendek (TOP 3) yang meme rasa tak pernah pon lupa....mereka juga adalah insan biasa tapi punyai kelebihan tersendiri sehingga mampu menjadi ingatan sesetengah individu...anda juga semestinya ada bukan?hehehe


ini SUPERHERO meme!!! anda ada????? 


nGEEEEEEE~~~



Tiada ulasan:

Catat Ulasan